SEPTEMBER TJÄNSTER
SEPTEMBER™ erbjuder dig just ’transporter’. Från paket till full bil, för oss är varje uppdrag lika värdefullt. Ja, vi vill påstå – för oss är logistik väldigt personligt. Det märker du när vi tar hand om dina sändningar. Vi arbetar med ett stort nätverk med svenska åkerier. Det gör oss mer än flexibla när det kommer till att lösa dina behov. Skräddarsytt, optimerat, prisvärt och pålitligt.
Vi fokuserar på transporter främst inrikes Sverige men vi hjälper er givetvis också om ni har sändningar som har en last eller lossadresser utanför Sverige. Vi kan också skräddarsy lösningar för er med lager eller omlastingsbehov.
TRANSPORTER
Vi ser ingen skillnad på våra bokningar. För oss är en sändning en sändning, det spelar ingen roll om det är en halvpall eller en full bil och släp. Vi vet att gods inte alltid står på en EUR-pall utan också kan vara (tungt, brett, långt eller högt) allt från en flaggstång till stora maskiner. Men med oss hittar vi lösningar för just erat gods och utmaningar på utsatt tid. Vi finns här för att hjälpa just er med era frakter oavsätt om ni har en frakt en enstaka gång till regelbundet flöden. För oss är det viktigt att vi står för vad vi lovar och det är, problemfri logistik på riktigt!
Vi skräddarsyr lösningar efter just era behov i hela Sverige, så tveka inte, kontakta oss!
LAGER OCH TERMINALLÖSNINGAR
Är ni redo att se över er lagerlösning eller har ni tröttnat på att sköta det i egen regi. Då finns vi här. Vi skräddarsyr en lösning som passar er och ert företags önskemål. Tänk att bara behöva skicka en order sedan löser vi resten, plockar, packar och transporterar det till er mottagare.
Eller kanske behöver ni hjälp med omlastning, distribution av de ni inte själva hinner köra ut eller hämta in. Vi skräddarsyr lösningar efter just era behov i hela Sverige, så tveka inte, kontakta oss!
OM NÅGOT SKULLE BLI SKADAT
REKLAMATION – att gods blir skadat händer men vi försöker alltid hitta en lösning som betyder att godset inte behöver lastas i onödan. För omlastning vet vi är en av de största riskerna för skador.
VIKTIGT ATT TÄNKA PÅ!
Kontrollera alltid att antal kolli stämmer för sändningen. Granska godset för eventuella skador, och det gäller även emballageskador. Om man upptäcker skador på godset eller emballaget ska detta antecknas på fraktsedel tillsammans med chauffören. Detta ska rapporteras direkt vid leverans. Vid dolda skador, dvs inga synliga skador på emballaget, men uppdagas efter avemballering, ska detta rapporteras senast sju dagar efter att godset levererats.
MER OM TRANSPORTER
VILL NI BLI GRYMMA PÅ SKRYMME
För att veta hur ditt gods kommer prissättas behöver man veta alla tre mått längd, bredd och höjd samt vikten för godset och om det är staplingsbart.
EN EGEN SIDA HOS SEPTEMEBER
KUNDPORTAL – med oss får ni full koll på era transporter. Med hjälp av kundportalen kommer ni kunna boka frakter, söka efter erat pris, hämta uppdaterade statusar och plocka fram POD (kvittenser) på era sändningar. Ni har och möjlighet att skapa fler inloggningar till kolegor men också om ni har kunder som ska kunna boka frakter på erat kundnummer. Ni kommer givet vis kunna syra dessa inlogg med begränsningar om vad man ska kunna se och göra.
LASTBÄRARE
PALLBYTE – Vi hjälper er gärna när ni har en transporter med pallbyte (godkända EUR pallar). Om ni har en bokning där godset är lastat på EUR pall ska denna information vara med i bokningen. Om vår lastbil inte har pall med på bilen kommer denna skuld bli reglerad vid nästa lastning eller avtalat.
Vid utebliven pall vid lossning debiteras 195 sek per utebliven pall.